Home » Моите коментари » За изнудването, лъжите и цялото размотаване на Виваком

За изнудването, лъжите и цялото размотаване на Виваком

2 496 прочита

Vivacom-avtomatichno-prepodpisvane

До днес не бях се сблъсквал с подобна бюрокрация, липса на организация, информация и адекватност, в който и да е оператор. Ако до вчера някой ми беше разказал това, което преживях – заклевам се щях да му се смея. Говоря за драмата, в която попаднах пожелавайки развод с оператора Виваком.

На пръв поглед казуса е прост : сключен договор за телефонен пост и в последствие и ADSL услуга. Датата е септември 2007. Първоначален срок за ADSL услугата 24 месеца, но 6 месеца по-късно е направена корекция по типа услуга и срока – през април 2008 той е променен на 12 месеца.

Просто, нали? Изтекли срокове, безсрочен договор подлежащ на преподписване месец за месец и опция за прекратяване когато пожелаете. Оказа се обаче, че не е точно така. След като си направих труда да разговарям със служители на 0800 100, не че те са олицетворение на познаване на услугата и компетентност, но пък не ми е и работа да ги уча, и след прекарани по 30-40 мин в говорене с всеки от тях стигнахме до съгласие, че мога да си спра договора без неустойки. онези неустойки, които са на устата на всеки консултант в момента, в който споменете за какво сте влезли.

Съпротивата обаче е жестока, не се лъжете, че е лесно – неустойка, автоматично преподписване, нарушен договор. Всичко това ми се изсипа като аргументи да не спирам услугата. За съжаление така и не получих, отговор къде черно на бяло пише от коя дата влизат в сила клаузите за автоматично преподписване. Сигурен съм, че въпросните са факт от септември 2008, което бе потвърдено и от операторката на 0800 100. В следващия момент обаче, когато стана ясно, че има промяна по договора април същата година, то тактично се извини за грешката и обясни, че всъщност са от април?!

Ще спестя разказа си за следващите 30мин питане как така сбърка и къде го пише за да го прочета и аз – нали съм потребител, а Виваком като оператор е длъжен да ми предостави информация по условията на договора…Така и не получих отговор.

Има един много тънък момент обаче – промяната по условията направена април 2008 се класифицира като „ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГАТА БТК ADSL ЧРЕЗ СДЕЛКА ОТ РАЗСТОЯНИЕ“ и като такава е регламентирана по следния начин :

Задължения на БТК

БТК ще изпраща писмено потвърждение на потребителя в срок от 7 (седем) работни дни от датата на сключване на договора, включващо информацията, посочена по2.1. името на БТК и адреса, на който потребителят може да изпраща жалби;правото на потребителя да се откаже от сключения договор, условията и начина за упражняването начина за упражняването на това право;

2.3 правото на потребителя да се откаже от сключения договор, условията и договора, сключен между БТК и потребителя за Услугата като име на избрания договора, тип инсталация на Услугата, допълнителни услуги (ако има)Услуга и условията наADSL Въпросният договор трябва да бъде изпратен на клиента за подпис. И познайте! Никога не съм получавал или подписвал подобен!

Друго, което е много съществено е, че всеки оператор, в това число Виваком, е длъжен да съхранява всички договори, анекси и преподписвания по услуги предоставени на клиента. Един вид архив, които при поискване от страна на клиента или съответните органи да бъде предоставен като материал. Да, обаче Виваком не разполагат с документ от април 2008, на който да фигурира подписа ми, и който да регламентира желанието ми за промяна по условията на услугата. Как тогава ще ме принуждават да ползвам услугите им на база несъществуващ документ?! А документ без подпис е документ без стойност, или аз греша?

Интересно се оказа приключението с молбата за отказ от услуга. Там ситуацията е следната :

Ако искате да се окажете от услугата, която ползвате, то трябва да подпишете Молба за отказ. На въпросния документ има обаче текст, който гласи, че с подписа си се съгласявате с новите Общи условия, които в офиса така и не намериха за да ми ги предоставят, но по-важното – приемате, че оператора може да ви начисли неустойка?!?!

Е, кажете ми кой нормален би си причинил това?! Сам да подпише декларация, че е съгласен някой друг по собствена преценка да го направи свой длъжник?! От друга страна ако не подпишете оставате абонат и ви се начисляват такси, т.е пак сте длъжник?! За мен това си е чиста проба изнудване, а какво друго би могло да е?!

Всъщност действително има бланки от септември 2008, на които вече е добавен текста за автоматично преподписване на договора, но това не е стих на Смирненски, и малко вероятно е „септември да стане май“, в моя случай април…Какво толкова ги плаши тези хора отказ на клиент, че така да лъжат? Може би знаят, че ако не го правят няма да имат много розови финансови резултати, които да публикуват…

Размотаването определено е фирмена политика – отиваш в офис – обади се на 0800 100. Обаждаш се, а от там те пращат в офис. Така продължава в зависимост от прага ви на поносимост и толеранс към очеизвадните опити да ви правят на маймуна. Защо го правят ли? Ами дори не можете да си представите колко много хора просто им писва и се отказват да се отказват…Ей за това го правят!Всъщност обаче резултата е съвсем различен : клиента се озлобява. Към марката, услугата, служителите и в крайна сметка едва ли някога ще му хрумне да се подложи на подобно нещо отново. Сигурен съм, че не съм първия, а още по-малко последния попаднал в глупавото размотаване от служители на Виваком. Също толкова сигурен съм, че ще преборя системата им. Най-сигурен съм, че пишейки всичко това, то ще бъде прочетено от средно 250 души влизащи тук всеки ден и дано им остане в главите. Защото утре може да се случи на вас, а вие да не сте така упорити колкото съм аз. И тогава една тромава компания продължаваща да мисли, работи и да се отнася към клиентите си като монополист ще е спечелила. Един недоволен, но плащащ си клиент…

А защо аз съм убеден, че мога да преборя системата ли?

Просто : предстои ми среща с юриста на компанията, с който да обсъдим казуса. Паралелно с това ще се възползвам от правото си да изискам от оператора копие на договорите ми за да видим къде точно подписа ми е положен под клауза за автоматично преподписване. Пропуснах ли да спомена, че такъв договор липсва? Не е изненада, защото просто такъв не е подписван…Мисля, че Комисия защита на потребителя също би могла да прояви интерес предвид текста на :

Чл. 146. (1) Неравноправните клаузи в договорите са нищожни, освен ако са уговорени индивидуално.
(2) Не са индивидуално уговорени клаузите, които са били изготвени предварително и поради това потребителят не е имал възможност да влияе върху съдържанието им, особено в случаите на договор при общи условия.

И накрая, но не последно място ще се консултирам с адвокат какви обещетения бих могъл да потърся за загубеното време, похабените нерви и всички неудобства приченени ми от служителите на Виваком…

А! За малко да пропусна преди за завърша – какво всъщност пише в прословутите Общи условияна Виваком?

Цитирам : 

3.4. В случай, че в Договора не е посочено друго, след изтичане на избрания със Заявлението/Договор срок, същият автоматично се продължава за нов срок от 1 (един) месец, докато една от страните не уведоми другата с едномесечно писмено предизвестие за намерението си да прекрати ползването на Услугата преди изтичане на първоначално уговорения срок или съответния срок, за който е продължен Договора.

Дали не съм в правото си?

 

GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...

Сподели с приятели

15 Responses to За изнудването, лъжите и цялото размотаване на Виваком

  1. Vasio

    23/11/2009 at 21:01

    Страхотно! Винаги съм искал да си го получат всичките крадливи оператори.
    Как ги боли само че трябва да бутат цените сега……..:)

    GD Star Rating
    loading...
    GD Star Rating
    loading...
  2. Boris

    23/11/2009 at 23:44

    Проблема не е в това, че бутат цени, а че двата мобилни оператора дърпат от номерационния план на БТК…с тия преносимости и оферти с нулеви печалби няма как да не се отразят на монополиста. Всъщност се говори, че имат сериозни финансови спадове именно поради офертите на мобилните в сектора за фиксирана телефония, а и как иначе с тези цени?!
    Ясно е, че нито един оператор не пуска без съпротива абонат, но това в БТК е просто абсурд! Подобно отношение отблъсква, при това не говоря за себе си – сигурен съм, че и много като мен, и след време ако искат да пуснат оферта : вземи всеки месец по 50лв, но говори безплатно, с който искаш с нашата карта, не бих се възползвал!!!

    GD Star Rating
    loading...
    GD Star Rating
    loading...
  3. Потребител

    15/02/2010 at 19:45

    !ВНИМАНИЕ!Служители на Виваком лъжат възрастни хора като им се обаждат по телефона и им предлагат подарък но не казват че за него се плаща месечна такса. Едва когато вземете „подаръка“ ще ви се обясни че сте задължен да плащате такса. НЕ ПРИЕМАЙТЕ НИКАКВИ „ПОДАРЪЦИ“ ОТ ТЕЗИ ИЗМАМНИЦИ.

    GD Star Rating
    loading...
    GD Star Rating
    loading...
  4. Потребител

    07/08/2010 at 01:10

    Аплодисменти…
    В момента аз съм в същото положение…
    Имам зоговор с БТК за ADSL сключен на 09.08.2007 срок на договора 24 месеца…
    Т.е изтичащ на 09.08.2009 г..
    Чинно след този срок продължавам да съм им абонат и да си плащам редовно таксите за предоставяната от тях некачествена услуга…
    Решавам да си прекратя договора на 06.08.2010 г…Отивам в техен офис и питам служителката там – Кога ми изтича договора? Отговора е – Договора ви изтича на 09.08.2010 г…
    Аз – Бих желал да се откажа от услугата…
    Служителката – Ами…ммм..ъъъъ… ами той договора ви автоматично се подновява до 09.08.2011 г..
    Аз – Е туко що ми казахте ,че не е подновен…
    Служителката – Ами ето обадете се на оператор…
    И така същото…с оператора…
    Първо уж ми изтича на 09.08.2010 след това , когато кажа ,че желая да се отказвам – изчакайте едим момент…музика …изчаквам минутка две, веднага оператора – ами договора автоматично ви е подновен до 09.08.2011 г.
    Аз – г-жо как при положение, че договора ми преди да е приключил вие автоматично го обновявате…и как го обновявате автоматично след като аз не съм положил подписа си на въпросния „автоматичен договор“…
    И така обеснения обеснение и нищо…трябвало да заплатя неустойка в размер на 12 м такси за да се откажа… хахах …смях в залата…
    1 – во Договорът не е изтекъл а те вече го подновяват автоматично…
    2- ро да заплатя неустойка в размер на оставащите до края на срока на договора месеци.. а те уж 12 м а уж договора ми не е изтекъл а уж се е обновил автоматично…
    3- Аз ли съм маймуна или просто си ме правят на такъв…
    Та в същия ред на мисли…и аз смятам да си търся правата
    За това ,че най вече ме правят на маймуна!

    06.08.2010 година

    GD Star Rating
    loading...
    GD Star Rating
    loading...
  5. Потребител

    07/08/2010 at 01:16

    Питането ми към автора на статията е , какъв е резултата от преборването и евентуално как да процедирам от тук нататък…..
    Междо другото днес 06.08.2010 г изпратих заявление до виваком на адрес бул. цариградско шосе 115 и че желая да прекратя договора си…/ така ме посъветваха от Комисията за защита на потребителите а и също така ми казаха виваком да си гледа работата /
    Но пак да попитам автора…други действия необходимо ли е да се предприемат…
    Благодаря за отговора предварително

    GD Star Rating
    loading...
    GD Star Rating
    loading...
  6. Boris

    07/08/2010 at 01:56

    Ще започна от началото. Не си губи времето! Преди 09.08 ТРЯБВА да си подал молба за отказ в техен офис! Не им пращай писма – има си бланка за това и те нямат основание да ти откажат.
    2. Вземи си копието от договора, който си подписал с тях. На втора страница ако няма каре със „специални условия“ договора ти не подлежи на автоматично преподписване. Ето ти повече инфо как изглежда това каре -> http://gsmspot.net/?p=1022
    3. Ако по т. 2 си ОК, само мога да ти честитя, а на наглия келеш в офиса им можеш да му препоръчаш да научи Общите условия в частта им за срочност на договора, а именно -> обстоятелствата за подновяването му трябва да бъдат разглеждани по текста регламентиращ това от Общите условия, а именно :
    „3.4. В случай, че в Договора не е посочено друго, след изтичане на избрания със Заявлението/Договор срок, същият автоматично се продължава за нов срок от 1 (един) месец, докато една от страните не уведоми другата с едномесечно писмено предизвестие за намерението си да прекрати ползването на Услугата преди изтичане на първоначално уговорения срок или съответния срок, за който е продължен Договора.”
    Каквото и да става, не допускай да те върнат, отложат или препратят към друг офис! Приеми го така : Ти трябва да пуснеш тази молба преди 09.08!ТОЧКА!
    Ако се опъват можеш да ги питаш сигурни ли са, че биха искали да нарушат чл 113 от ЗЗП, т.3.4 от Общите условия, с което биха станали потенциално интересни за КЗП и КРС…
    Няма формула на успеха, просто по никакъв повод не показвай, че си склонен да си тръгнеш преди да пуснеш молбата. Ако трябва си вземи стол и ще седиш там цял ден. Не ги питай кога изтича, а им съобщи факта, че се развеждаш с тях. И не забравяй да си вземеш входящ номер за молбата. И си намери твоето копие на договора.
    Успех!

    GD Star Rating
    loading...
    GD Star Rating
    loading...
  7. Потребител

    07/08/2010 at 11:23

    Договорът е пред мен, сключен е на 09.08.2007 г.
    срок на договора : 24 месеца. т.е. до 09.08.2009 г.
    Няма специални условия на втора страница…
    Така, вчера цял ден съм се разправял с тях…не искаха да ми дадът такава бланка под предлог, че договорът ми е се е подновил автоматично до 09.08.2011 г.
    По едно време ми обесниха,че ако попълня такава бланка, там имало клауза в която пишело,че трябва да заплатя неустойка в размер на оставащите месеци…т.е до 09.08.2011 г…
    Аз отидох в КЗП и от там ми казаха, да не се разправям с тези а да напиша Заявление с номера на договора и прочие в което заявление написах, че НЕ ЖЕЛАЯ да ползвам услугите им и че от 09.08.2010 г. поради изтичане срока на договора,договорните ни отношения да се считат за прекратени…
    Пратих го вчера по куриер…с обратна разписка , вероятно ще пристигне в понеделник т.е на 09.08 в техния офис на цариградско шосе 115 и
    Та молбата ми е във въпросната молба за която говориш има ли текст за въпросните неустойки..
    или е молба в свободен текст..

    И дали наистина сега трябва да отида днес и да я пусна тая молба
    Прочел съм им условията …извода е същия, след изтичането на договора имат право да го подновят автоматично за един месец, до като една от страните не изпрати предизвестие…
    Също така най накрая в тези ОУ пише че за предизвестие се смята писмо с обратна разписка или факс..
    И че услугата виваком нет може да се спре единствено с предизвестие

    GD Star Rating
    loading...
    GD Star Rating
    loading...
  8. Boris

    07/08/2010 at 11:42

    Попълни молбата, а те ако искат да ти обясняват, че с нея ще поемеш външния дълг на страната. Да, има такава точка за такива, които ще дължат неустойка. Служител в офис нито е в състояние, нито е в правомощията му да определя кой ще има неустойка. Преди 4 дни имах подобна драма с искане за сертификат за преносимост на една клиентка. Като толкова се безпокоят за теб можеш да им обясниш, че имаш излишък от пари и не е тяхна работа за какво ги харчиш.
    С две думи – опитвам се да ти обясня, че това им е работата. Да те разкарват, връщат, препращат и така до като се откажеш сам или не мине датата.
    Преди 2 дни в Глобал Нет една патка ми разказа, как не можело да подам молба за преминаване от пост-пейд към при-пейд щото късно било имало само 5 дни до изтичане…А срока за обработка на молба в Глобул е 24ч…
    Ако продължиш да се чудиш дали няма нещо ужасно няма да се случи, ще мине 09.08 и ще е по-трудно да ги пребориш.
    Аз съм на тоя етап – прав съм, обжалвам начислени неустойки, но никой не ме търси за тях, защото не могат да ми представят тяхно копие на договора. В моя случай са под 100лв, а за суми под 150 не те и съдят, защото разноските са по-големи.

    GD Star Rating
    loading...
    GD Star Rating
    loading...
  9. Потребител

    07/08/2010 at 11:55

    Благодаря отново за отговора, след малко отивам в техен офис за да попълня въпросната молба, а това, че пише там за въпросните неустоки не би трябвало да ме притеснява поради факта, че договорът ми не е изтекъл ако евентуално същия се е обновил автоматично за 1 година след 09.08.2009 г.. т.е както до сега 09.08.2010 г.
    Странно как се е обновил автоматично и тогава де при положение, че същия е със срок до 09.08.2009 г.
    Извинявам ,се че задавам прекалено мн въпроси но както и ти сам каза има доста неясноти по тези договори и въпросът да те обуят от виваком е доста голям…
    Вземам душ и с чисто съзнание и борбен дух след час съм в техния офис..дано всичко мине благополучно…че вече както се казва нямам нерви да се разправям с тях, но ще си отстоявам позицията до край, т.е не искам да съм им абонат и това е….

    GD Star Rating
    loading...
    GD Star Rating
    loading...
  10. Потребител

    07/08/2010 at 12:15

    Извинявам се отново но препрочитам статията ти за пореден път а там пише следното : „Интересно се оказа приключението с молбата за отказ от услуга. Там ситуацията е следната :

    Ако искате да се окажете от услугата, която ползвате, то трябва да подпишете Молба за отказ. На въпросния документ има обаче текст, който гласи, че с подписа си се съгласявате с новите Общи условия, които в офиса така и не намериха за да ми ги предоставят, но по-важното – приемате, че оператора може да ви начисли неустойка?!?!

    Е, кажете ми кой нормален би си причинил това?! Сам да подпише декларация, че е съгласен някой друг по собствена преценка да го направи свой длъжник?! От друга страна ако не подпишете оставате абонат и ви се начисляват такси, т.е пак сте длъжник?! За мен това си е чиста проба изнудване, а какво друго би могло да е?!“
    Та за това ми е питането дали да подпиша този молба за отказ?
    Извинявай отново!

    GD Star Rating
    loading...
    GD Star Rating
    loading...
  11. Boris

    07/08/2010 at 17:08

    А имаш ли друг начин? Не. Действай тогава.

    GD Star Rating
    loading...
    GD Star Rating
    loading...
  12. Потребител

    07/08/2010 at 18:43

    Привет, отново..туко що се връщам от офиса им естествено понеже системите им неработели такъва молба за отказ не можаха да ми дадът…
    Аз от своя страна написах собсвеноръчно заявление за отказ от услугата им и ги помолих да ми го приемат и да ми дадът входящ номер с подпис на служителя…
    Всъщност заявлението е същото което съм го пратил и с курирер с обратна записка…Също така ми разпечата уж накакъво заявление за отказване но там бланката не е молба за отказ а заявление /договор където най отдолу пише вид на услугата отказ а на втора страница има някакви специални условия където се споменава за 12 месечни срокове …ей сега ще я сканирам и ще я приложа след малко

    GD Star Rating
    loading...
    GD Star Rating
    loading...
  13. Потребител

    07/08/2010 at 18:59

    http://img835.imageshack.us/g/img1hc.jpg/

    Така това е въпросната бланка която единстевно можели да разпечатат, естествено не съм я подписвал защото тъй като гледам пише – уж на едно място че се отказвам от услугата, но от каква услуга се отказвам не става ясно, второ както казах има някакви специални условия на втора страница!
    Бих се радвал и на твоето мнение по въпроса…и дали наистина това е въпросната бланка за молба отказ или не
    Въпреки, че те ми отказват да ми отпечатат такава молба за отказ под предлог че е събота и едва в понеделник могат да я отпечатат а понеделник е 08.09. вече тотално се опетлах :)) главата ми е като казан!

    GD Star Rating
    loading...
    GD Star Rating
    loading...
  14. Boris

    07/08/2010 at 21:19

    И моята изглеждаше така. Имаш чекнато действие – отказ от услуга. Само не разбирам как хем не могат да ти пуснат заявление, хем са ти опечатали това? А иначе това за събота и неделя са глупости. Като ти кажат, че не им бачка системата искай да говориш с 123 и попитай за проблем в системата. Обади се от твой номер за да не знаят, че в момента си в техен офис. Като ти кажат проблем няма ги ковеш с нещо от типа „Добре аз съм еди-къде си и те твърдят, че…“ Ако не те кефят тия иди в друг техен офис, ако ли не вземай храна и спални чували и опъвай палатков лагер там, за да вдигнат ръце от теб. Тва е. Не мога с нищо друго да помогна.

    GD Star Rating
    loading...
    GD Star Rating
    loading...
  15. Потребител

    07/08/2010 at 23:49

    Благодаря ти!
    И извинявай за това че те обсипах с толкова много въпроси!

    GD Star Rating
    loading...
    GD Star Rating
    loading...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

91 − 85 =